
Planen videre er en helgetur utenfor Panama City, og så over helga blir det øytur på meg..
De sier verden har blitt mindre, men jeg føler den aldri har vært større. Så mye å oppleve, og så liten tid. Hvor er mine lottomillioner??

Planen videre er en helgetur utenfor Panama City, og så over helga blir det øytur på meg..
Nå skal de sies at sånne småfly ikke er for lettskremte og de som har flyskrekk. For det første så bråker propellfly helt hinsides mye, og turbulensen som vi hadde i nedstigningen til Panama City var mildt sagt kvalmende. Litt av en tur!
Framme i Panama City bor jeg hos samme vert som i Boquete, Ryan. Han og forloveden har ei gigantisk leilighet i sentrum av byen. Skyskraperne rager høyt over meg, og byggevirksomheten er meget stor. Sitter akkurat nå på et gigantisk kjøpesenter som har alt man kan tenke seg av butikker.
En gjeng med australienere og et par svensker, feirer fordi de har vunnet en runde med "flip the cup". For det som ikke enda har skjønt det, så er det overhengende stor fare for at dette var en drikkelek! (Hva stolen øverst i bildet gjør, vet jeg ikke!)
Moro var det i alle fall!

Resturanten der jeg spiste Calamari.. mmm.. godt.
Red Frog beach!
Ryan (som eier plassen jeg bor på), Craig, Michael og fotografen spiller poker! (til de som synes at Michael ser litt rar ut, så kan jeg bare bekrefte at ja, det er han!)
Etter å ha spilt poker i mange nok timer, var alt av "forings-stasjoner" stengt, og vi måtte på den døgnåpne butikken for å handle. Chef Marthe brasserte Hamburgeresa con queso (osteburger) i det små timer, før alle gikk hvert til sitt.
Lørdag morgen var det opp og hopp, selv om det ble litt sent dagen før. Vi kom oss riktignok ikke av gårde før klokken 11 på formiddagen, men det hadde ingenting med meg å gjøre (og det er sant altså). Craig og jeg leide sykler, og sykla rundt i nærmrådet. Det vil si helt til en viss fartsglad engelskmann greide å tryne! Han er i skrivende stund er han hos legen. Vi får håpe det går bra (noen skrubbsår og mulig en forstuelse av armen, men ellers får vi vente på røntgensvaret!)
Vi kjørte forbi dette slotsslignende bygget. Eieren døde angivelig før han fikk ferdigstilt det, og ingen har siden gjort noe. Inne vokser det planter etc.. Fantastisk hage rundt, med masse fine blomster og planer. Vi møtte også noen lokale indianere som var ute for å samle ved. Barn helt ned i 3 år går med sekk på ryggen, med ved i.
Nesten ferdig med turen, og vi stopper for ferske jordbær. Ikke så gærnt det i varmen!

Tidlig (jada, alt er relativt, og nei jeg bruker ikke vekkeklokke) på tirsdag pakka jeg sekken og satte kurs for Boquete. 8 timer først på vanlig buss, med såkalt inkludert toalett (nesten bare et hull i gulvet som du ikke ville være i nærheten av om det skulle komme ei dump!) og så ytterliger 2 timer på Chickenbus (de kaller dem forresten for Røde djevler her nede, noe som forsåvidt er passende...hehe) Det er forøvrig mye spennende natur på tur hit. Mye som ser ut som uberørt jungel, og det drives det fortsatt med svi-jordbruk. Dvs brenne opp jungel/mark for å starte kornproduksjon ol.
Boquete er i dagslys, en meget sjarmerende og trivelig landsby. Det er rart det, at så fort man er ute av en storby, blir alt straks mye hyggeligere. Bor på et hostel som heter Nomba, og drives av en trivelig amerikaner, og hans forlovede Rosie (fra Panama). De har et variert tilbud med aktiviteter, noe bloggen min forhåpentligvis vil gjenspeile etterhvert.
Har en romkamerat, Craig, fra England, og han tok meg med på tur i dag. Til Paradise Gardens, som virkelig er et paradis. Skadede og mishandlede dyr og fugler kommer hit, og får et nytt hjem. Det er flere typer aper, mange fugler og papegøyer og andre smådyr. Stedet drives av frivillige og er avhengig av donasjoner, for å få råd til all maten. Boltra meg i over tre timer, med aper hengede rundt halsen og papegøyer som skrek"hola" hele tiden. For en fanstisk dag! Er noen annet enn en Zoologisk hage der man har 4 meter og et gjerde i mellom seg og dyrene. (ulempen er at man lett kan få litt ekskrementer av ymse slag på seg.. hehe.. men det må man bare regne med!)
Tror jeg blir en stund her i Boquete jeg...
Godt med litt hår ja!!
Chickenbus
Miraflor Locks, Panama Canalen