06 april 2014

Dykking og atter dykking!

Etter å ha vært "isolert" på båt i nesten ei uke hadde jeg 150 mail og dobbelt så mange meldinger når jeg endelig kom på nett igjen. Etter en dugelig hangover på søndag, var det pån igjen på den landbaserte dykkesjappa på mandag. En dykkedag er jo som en bortkasta dag ikke sant? Dog er Fish ´n fins landbasert, men slipper ikke unna båt likevel. Det tar i alle fall en time å komme til de fleste dykkeplassene, men det er jo så utrolig fint her, så båttur er bare bonus!

German Channel.. en fantastic dykkeplass 

Nydelig dykkevær er det også, og jeg er solbrent på nesen, blant annet!
Sjøen er ubeskrivelig fin, med kalksteinsøyer som stikker opp fra dypet over alt. Havet er farget med hele blå og grønnskalaen.!



German Channel har bydd på Mantarays, store rokker, som er bortimot fem meter fra vinge til vinge. De flyr over som UFO´er og blender for sola. Man kan nesten bli religiøs av disse majestetiske dyrene

Mantaray

en slags nudie


Julius tygger betlenut, en slags
frukt som de blander med lime
og peppermynteblader og gjerne en
sneip tobakk. 90% av alle fra
Palau har rødfargede tenner
 grunnet denne nøtta!


Mandarinfisk


En snorkelhorde av kinesere på lunsj... 


Whitetip reefshark

Hellloooo!
Jeg var hadde nok litt store forventninger i starten, men jeg kan definitivt si at Palau levde opp til forventingene mine. Elsker plassen, men om jeg drar tilbake det er en annen sak. 36 dykk ble gjort på 15 dager, svindyrt var det, så lommeboka er tom men gurimalla så mange gode minner jeg har.
Og en ting er sikkert; jeg har fått smaken på filming. Neste investering blir en GoPro!

Lenke til min første video finner du her: Video Palau 2014

Ingen kommentarer: