01 november 2013

Ferie fra ferien, og halloweenbilder!

Tiden går og den har gått litt fra meg når det gjelder blogginga. Er lange og innholdsrike dager her nede og jeg har hatt lite overskudd til å gjøre mye annet en spising, dykking og soving. Jeg trengte derfor en liten ferie midt oppi dette og fikk muligheten til å dra på en weekendtur, som sagt så gjort!
Karim, DJ og Sarah. Mitt fantastiske
reisefølge på turen til Anilao


Jeg hang meg på tre sveitsere som jeg hadde dykket sammen med et par ukers tid, som også trengte et sceneskifte (for å dykke selvsagt). Ferden startet lørdag morgen kl 0800 da vi tok en båt over kjølen fra Puerto Galera til Anilao (fastlandet). Det tok litt tid å finne plassen, men med gps på nettbrett og lokal mobiltelefon var vi på fast grunn etter to timer.
Portulano Resort

Portulano heter stedet, og kan beskrives som relativt rustikt, men med veldig spesielle detaljer og utrolig god mat. Litt dyrere å bo her, men prisen inkluderer også 3 måltider per dag + snacks. Og maten har vært helt fantastisk fra ende til annen! Utsikten var også upåklagelig, og solnedgangen på lørdag var intent mindre enn enestående, også fra «evighets-bassenget».

Vakker solnedgang




Det ble 8 dykk totalt på 2,5 dager og fangsten var nærmere 700 bilder under og noen få over vann!


Grilling på portulano











Dykkebilder hører med: 


Toby

Gjeng med jacks!

Morene
Lita reke! (Tror den heter squat lobster)


Frogfish
Må jo ha med en nudie!












Peacock Mantis Shrimp








































Baufil og ståltråd fikser det meste
En weekend går fort, og det var på tide å vende nesa hjem, jeg skal jo fullføre et kurs må vite! Og turen hjem var også et kapittel for seg. Jeg tok jeepney (en slags minibuss) i en og en halv time før jeg ventet på båten som skulle gå over tilbake til Sabang.


Det tok sånn cirka en time det også, og båtturen over kjølen var ikke problemfri den heller. Hele to ganger stoppet vi opp midt på «fjorden» og ene gangen var til og med baufila framme.





Så var det tilbake til hverdagslivet igjen da. Ikke særlig glamorøst men veldig moro!
Avslutningsvis får dere se bilder fra Halloween.. Vi hadde stor fest og jeg er fortsatt ødelagt, så da må det ha vært en fantastisk kveld!

Ungene hadde fått på seg ansiktsmaling og var
i storform hele kvelden

Skummel type!
Mine to mentorer og lærere.. Litt av en gjeng!

Mumie fra India med to flotte
ansatte der jeg jobber!

Kveldens kostyme: Selvlagt med hår-gele
og tomme frokostblandings-bokser.
"Cereal-killer" 

"Fire-dancer" på Halloween






Ingen kommentarer: