20 desember 2015

Bali og palme-jul!

Det er nesten to månder siden jeg kom fra Komodo til Bali og tida har fløyet. Ikke for at jeg har gjort så mye, det er vel heller motsatt (og jeg har ikke akkurat blogget meg i hjel!). Jeg var her for et år siden også, da med dykkekompis Ian. Nå som da, har jeg brukt mye tid på å dykke. Jeg har egen dykkekompis i Tulamben så det har ikke blitt så dyrt heller. Mye fint å se på under vann, men meget lite å bedrive tiden med over vann. Men det er greit at det har vært litt rolig noen uker også.

Da jeg kom hit, kjøpte jeg visum, den kan forlenges med 30 dager, og etter å ha vært tre ganger på kontoret halvannen time unna Tulamben for fornyelse (først søknad, så betaling og så henting). Etter godt over en måned i Tulamben dro jeg til Lembongan igjen (øy sør på Bali) og hadde litt ferie der, før storinnrykk fra Toten! 

Lembongan... Blue corner by night
Beach and water-carrier...
Seaweed is getting transported

Før storfint besøk kom måtte jeg ut av landet for nytt visum. Dro en snarttur til Kuala Lumpur og feiret med å kjøpe julegaver til meg selv! 12 timer shopping + en time massasje, og to korte netter var det jeg rakk før jeg var tilbake på Bali igjen.
Og her er vi nå. Modern og Fadern er trygt framme og kom noen timer etter jeg landet på balinesisk jord. Så her skal vi feire jul sammen.
Så nå blir det å være litt turist, og se hva Bali har å vise fra. Og for de som er bekymra for ribba, er det helstekt gris som gjelder her nede, så det blir nok til og med svor på oss!

Riktig fredelig jul og et godt nytt år til alle kjente å kjære, det gjelder fra oss alle tre!

Merry Christmas and a happy new year to everyone!

Skeletonshrimp

Yawning frogfish

Nudie

Nudie

Shawn the sheep nudie

Baby lion fish

Baby frogfish


Ladybug


Merry xmas and may the new year bring
loads of diving!!!

2 kommentarer:

Tonje.76@hotmail.com sa...

Herlighet så fantastiske bilder, Marthe�� Du har det bare fint forstår jeg. Riktig god jul til deg og modern og fadern! Stor juleklem��

Unknown sa...

God jul Marthe! Hels tel mor og far å :) Hilser fra alle her på Gjøvik.