15 april 2009

24 timer!

Jeg kom fram ved første destinasjon etter døgn på reisefot. Det var en lang dag og en kort natt. I løpet av 24 timer kjørte jeg en god del mil i bil, sittet på flyet i nærmere15 timer, gått endeløse korridorer på flyplasser, hatt en tyngre bedugget russer ved min side (gud hjelpe meg som jeg trodde han kom til å bli en plage, heldigvis sov han som et barn), sovet med åpen munn og med hengede hode, og spist dårlig flymat.


Etter tre opp og nedturer med fly kom jeg endelig fram til Phuket. Etter å ha bestilt hotell, og båttur til dagen etter, måtte jeg også bestille meg drosje inn til Phuket Town. Fikk beskjed om at det kunne ta en til to timer, da det er noen helligdag/festival her nede og dermed mangel på taxier i hele byen. Sprinta lett ut på gårsplassen og sto der kanskje et par minutter før det kom en politimann bort til meg.. Lite skjønte jeg hva han mente, men men, man hører jo på onkel! Han spurte hvor jeg skulle, tok "billetten" min til drosja, og ba meg bli med. Så det hele endte med at jeg fikk politieskorte fram til hotelldøra (de skulle samme vei uansett, og han tok jo pengene som jeg hadde betalt for drosja.. hehe). Måtte være den blonde sjarmen min som slo til!

Framme i byen, og fra et hotellrom som er nesten dobbelt så stor som stua mi, ja her snakker vi Deluxe rom!, tok jeg beina fatt ut på markedet.. Sulten som jeg var, startet jeg friskt. Spiste rå blekksprut (anbefales ikke) ris og kylling (greit nok) og kokosmelk med frukt til dessert (overraskende godt!) Som avslutnig på dagen speidet jeg nøye etter et spa, og en times thaimassasje veide godt opp for krokete sovestillinger på diverse fly. Jeg må få nevne at jeg er relativt imponert over dama som masserte meg, for jeg tror hun samtidig greide å skrive like mange tekstmeldinger på en time som jeg gjør på en hel dag.


24 timer senere, startet jeg dagen med en bedre frokost, før jeg ble henta til ferja som fraktet meg til Phi Phi. Hadde fått nøye instrukser av reisekompis Siv, så løypa var klarlagt og problemfri. Etter en kort båttur fra havna og en god del trappetrinn var jeg på Phi Phi Hill Resort. Usikten er upåklagelig, været er flott og temperaturen er kokheit. Bading og soling står på trappene.

Nå gjelder det bare å bli kvitt forkjølelsen. Eventyret er virkelig i gang!



Ko Phi Phi Leh (søsterøya til Ko Phi Phi Don)




2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Hei Marthe!
Følger med deg på turen, og gleder meg over det du forteller! Høres skikkelig digg ut!! Kos deg masse, Stor klem fra Susa :)

Anonym sa...

Hej Marthe! Detta ska bli en spännande tur, följer den virituellt- via denna blogg- mycket fina bilder så jag förstår att du koser deg med bara vyerna, men även med mat o dryck, sol & bad, ha en fortsatt god tur. KLEM KLEM fra Doris.