19 januar 2013

Malapascua

Nudiebranch! En av favorittene gitt!

Kelly og jeg tar en skål i hengekøya!

Ube (søtpotet) og sjokolade is på stranden!

 Ja endelig har første ordentlige dykkedagen kommet, og jammen meg smalt jeg ikke til med tre dykk første dag.. JA dette blir nok billig: FAR:: jeg trenger forskudd på arv, NUH!!
haha. Neida, det er ikke så ille priser, og når det meste av maten blir under 100 lappen om dagen, kan man vel ikke klage.
Min tid på Malapascua ble 9 dykk totalt inkludert en prøverunde med Rebreather…. For de som ikke vet hva det er så er det et lukket system som man har på ryggen og som man hele tiden puster inn i… Med vanlig dykkeflaske, kommer boblene ut, men det gjør de ikke her, så det var en stille opplevelse. (til mine kollegaer: nesten som en liten respirator, med kalk og greier!)
Og ja, jeg ser passe døft ut, men dette er altså et
bevis på rebreather testingen min!

Filipinsk bord-grilling! Biff, kylling, blekksprut,
sticky lady fingers og ris! Digg


Det jeg kaller blekksprut, men som egentlig heter cuttlefish!
Nærbilde cuttlefish

Frogfish
 Foruten dårlig vær som preget de siste dagene, ble jeg kjent med en veldig kul dame fra Hawaii! Vi endte opp som sviresøstre en dag etter å ha vandret litt rundt i byen. Perfekt gråværs dag-turist-gjøremål. Prisene er fortsatt ikke sammenlignbare med Norge: ei halvflaske med 5 års Rom koster 40 peso, som er i underkant av 5 og ei halv krone, mens Cola-boksen koster 5 peso mer!! Det ble med EN Cola boks for å si det sånn!


Kelly på Rom-shopping... ble bare en cola-boks gitt!
Vi satt forøvrig utafor der Kelly står, og koste oss med pappkopper, rom og litt cola!
Reiste et par dager tidligere enn planlagt fra Malapascua.. Dårlig vær og 5 meter sikt i vannet gjorde at jeg hadde lyst på litt bedre dykkemuligheter…
Og forlot dermed øya nordøst i Visayas i en meter høye bølger, og var godt dusja i saltvann resten av den dagen! Panglao next!

ps: eget dykkealbum kommer etterhvert!




4 kommentarer:

Anonym sa...

Gleder meg til å høre mer:)) Så gøy at du tok turen videre til Panglao, det blir nok bra. Håper du får bedre vær!

Anonym sa...

Det ser kjempegøy ut. Tror jeg hadde nekta å gå ut av vannet.
Send gjerne flere fantastiske bilder.

Paul

Anonym sa...

Så moro med rebreathing:)) Ellers flotte bilder, gitt!! Noe å varme seg her jeg sitter på toget en vinternatt i Norge! God tur videre....
Ellinor.

Anonym sa...

Panglao høres veldig interessant ut..! Gleder oss til en beskrivelse av denne plassen, (kanskje vår neste tur?) :)
Kos deg videre!

Inger Johanne og Jarl Ove