14 juli 2011

Siste dager på Sri Lanka

Da bar det tilbake til Arugam Bay enda en gang. Om ikke for annet så fikk jeg åndssvak god mat og fantastiske strender og ikke så rent lite bading. Planen før jeg kom til Sri Lanka var å reise sammen med ei som jeg møtte på kanariøyene noen måneder forut, og etter noen misforståelser møttes vi endelig i Arugam. Hun og hennes søster kom dit og hadde gjort nesten samme reise som meg i noen dager, og Arugam ble som vanlig et møte over mat. Vi spiste, drakk og koste oss. Selv om møte ble kort, så var det veldig hyggelig. Kunne ønske vi hadde mer tid, men å gjøre Sri Lanka på ei uke, som disse damene gjør, det er litt for hardcore for meg. 
Tre netter i paradis og så videre til neste paradis. 9 timers transport i en ekstremt bråkete van for 200 kronasjer, endte jeg opp med å komme tilbake til utgangspunktet, Negombo, og Serendib Guesthouse. Og som sagt tidligere trenger man ingen safari i dette landet her.. Se bare her hva som befant seg ved landeveien:

Jeg forer elefanten med gresskar, et jafs.. Han var veldig nære, derav mitt skrekkblandet-fryd-blikk!


Etter å ha blitt fillerista på små snarveier både her og der, var det en lettelse å se Hilary, Buddika og de to fantastiske hundene igjen. Velkommen hjem var første replikken fra begge to! 


Cleo og Fergus ønsker meg velkommen hjem!

Dagene tusler og går. Det er lite å berette om, og min ferie begynner å lakke og li mot slutten. Jeg kommer til å få problemer på flyplassen med overvekt og «over-sized» baggasje, men det ordner seg nok. 

Til slutt kan jeg ikke gjøre annet enn å anbefale Sri Lanka på det varmeste. Det er et fantastisk land, lett å reise i og folkene her er ikke annet enn utrolig hyggelig og vennlige. Så godt som alle kan litt engelsk, selv om man blir lei av å svare på hvor man er i fra, om man er i Sri Lanka for første gang og om man synes landet er fint,. Jeg kunne til og med tatt med modern hit, uten problemer (hadde det ikke vært for at hun ikke er spesielt glad i varmen!)
Søndag kveld vil jeg være tilbake i moderlandet! Takk for oppmerksomheten. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Hææærliiig:) Je vil å reise hit. Ser ut som om du har hatt en fantastisk tur.