08 juli 2011

Unawatuna

Dagene her har stort sett vært late, og avslappende. Stranda og som vanlig god mat har vært hovedinnholdet, og det er ikke så mye å skrive hemmat om. Dog har jeg vært en tur i nærmeste by Galle. En vakker, dog noe nedslitt «fort», med mange smale gater og litt unike butikker. For å komme meg dit tok jeg buss for en gangs skyld, og måtte betale hele 80 øre for billetten. 

Gamlebyen (fortet) i Galle

Litt for mye av shopping-gen har jeg nok, for det har blitt flere smykker. I tillegg har jeg kjøpt meg malerier, en sari, et sengeteppe og ikke minst en Sri Lankisk kokebok.. Å som jeg gleder meg. Det var jo bare et must å kjøpe det, så mye godt mat som det finnes her. 

Marthe prøver sari... ikke helt ferdig enda..

Dama som laget et fantastisk sengeteppe til meg... (av gamle sarier..)

Reiser videre i morra med taxi igjen. Nå er det faktisk umulig å ta buss med all den bagasjen jeg har, og litt luksus må man unne seg. Jeg skal tilbake til vakre Arugam Bay før jeg returnerer til Negombo tidlig neste uke.

4 kommentarer:

Anne Cathrine sa...

Høres deilig ut. Liten hilsen fra kollegaen....14 minus og vanlig arbeidsdag...savner du det? Klem

Anne Cathrine sa...

Hilser fra Karoline!!!

Gerd A. DKS sa...

Hei og riktig godt nytt år.
Har allerede sendt 2 kommentarer til deg, men i følge Anne Cathrine så tror hun ikke noe på meg for der er det bare hennes :-).
Kjempe morsomt å lese fra turen din, koser meg masse med å lese den.
Deilig med varmen, her snør det og er kaldt. Heldige deg. Skal hilse fra Gunnbjørg, Jorun, Siw-Jorunn, og ikke minst fra Anne C som liksom skal hjelpe meg, men bare sitter og maser :-)
Hilsen og klem

Anne Cathrine sa...

Dette klarte hun ikke selv....