01 juli 2011

Arugam Bay

For 350 norske daler leide jeg taxi 140 kilometer og ankom Arugam Bay i overkant av tre timer etter avreise. En flott tur med innslag av elefanter (egentlig bare en), ørn, aper (hvem trenger vel dra på safari???) og flere andre eksotiske dyr. 
Tråkket tilfeldigvis inn på helt feil gjestehus, og bestemte meg for å sjekke ut de andre som jeg hadde forhørt meg om dagen før. Men etter en god runde med min tannløse sjåfør, og det eneste tilbudet var en shabby hytte, endte jeg opp tilbake til min «feiltakelse». Gekko er virkelig et vakkert sted, rett ved stranden og flere fiskebåter. Rommet er passe stort med en dusj som jeg ikke annet en forguder. Ikke noe sparedusj her, men nærmere et slags fossefall! Stranda er gyllen med passe store bølger, en ikke akkurat kjølig bris, men nok til at man ikke trenger å bo i vannet konstant!

Arugam Bay... nydelig avslappet sted..

Sånn passe solbrent roet jeg ned til beach-modus med en hjemmelaget sjokoladeiskrem og veide opp med litt sunn grønn iste. Senere på ettermiddagen måtte jeg også prøve kokosiskrem med vanilje.. OG herregud. Bedre is tror jeg neppet at jeg har smakt noen gang... Krevde umiddelbart å få oppskriften og sa at jeg ikke kom til å betale noe for mitt opphold her før jeg fikk den. 

Tre-fire dager med strand, bading og rødlig hud, og jeg kjenner at det nesten kan bli kjedelig. Det er ingen store overraskelsesmomenter bortsett fra muslimer som tilfeldigvis går forbi deg på stranda... Det kan være befriende deilig faktisk, å kjede seg litt. Og da er det ikke så mye å skrive hemmat om heller! Og hvis noen er i tvil, så har jeg det ganske så bra!


3 kommentarer:

Øyvind sa...

Er ikke i tvil om at du har det toppen.

Anonym sa...

Enig med du. Det er på slike laaange togturer man ser og treffer masse rare folk. På flyturer er nesten alle opptatt med sitt... Nyt dagene:)

Anonym sa...

Hei Marthe !! Spennende å følge med på reisen din, kos deg videre og nyyyt ferien. Hilsen fra Eva S På jobben.