23 mai 2007

Merida til Playa del Carmen


Det ble en solfylt og meget varm formiddag i Merida, før jeg og Tina (en tysk sykepleier på 27 år som også reiser alene i Mexico) fant bussen til Playa del Carmen. Fem og en halv time etter vi reiste fra en nydelig mexicansk by, ankom vi det man kan kalle lettere amerikanisert sydenby med lite preg av lokal kultur. Masse barer og ei handlegate uten sidestykke. Vi, eller jeg kom vel hit, egentlig for å se om det var noe sted jeg kunne dykke, men jeg tror jeg dropper det akkkurat her, og reiser videre nedover kysten (kanskje til Belize, vi får se...)
Kvelden i går, gikk med til å feste litt (noe det faktisk har blitt alt for lite av!!) og dagen i dag skal brukes på stranda. Det skal bli godt å få litt farge på en nesten gjennomsiktig norsk hud.
Regner med å hoppe på en ny buss i dag, da dette ikke noe blivende sted for en rastløs turist.
Håper alle der hjemme har det bra, hasta luego!

1 kommentar:

Anonym sa...

hola senorita!! Høres ut som du har det helt topp. Virker kjempespennende. Skulle gjerne vært der med deg, men du får ta en tequila for meg. Noen må jobbe også på sykehuset... Men har fri nå frem til neste torsdag. Ha fortsatt en flott tur, og pass på deg selv!!! Stor klem fra Trine E