02 juli 2010

Sipadan og Kota Kinabalu

Livet er fortsatt herlig, og det finnes knapt noen ting å surmule over. Jeg har bestemt meg for ikke å dykke mer på grunn av øret, og det er nok den mest fornuftige avgjørelse. Har fortsatt litt følelse av å ha væske i øret, og en enda litt mer «døvhørt» enn vanlig.

Sol fra nesten skyfri himmel (skyer er kjærkomment!), 95 % luftfuktighet og gradestokken som peker opp mot 40 varme midt på dagen gjør at humøret er på topp. Deilig med bademulighet i nærheten selv om 30 grader i vannet ikke er særlig avkjølende.

Kristin fikk min «Sipadan-plass» på tirsdag og hadde det helt supert. Godt den kom til nytte. Grunnen til at det er litt spesielt med Sipadan er at det er meget begrensede plasser, og hvert resort får utdelt et visst antall tilatelser til å dra dit. Man er visstnok veldig redder for at økosystemet skal ødelegge. Når man er der skjønner man at nærmere himmelen kommer man sjelden, og at dette må bevares.

Onsdagen tok vi det begge med ro, ingen dykking eller ting vi skule rekke bortsett fra måltidene. Vi surra litt rundt i landsbyen på øya og kjøpte litt småting, og lå ved bassenget resten av dagen. I morgen reiser vi, så litt pakking ble det også. For ikke å snakke om det jeg hadde medbrakt. Nemlig en god en og en halv liter med vin som ble konsumert til vi ble passe knisete begge to.

Duoen etter middag, relativt fornøyde!!

Jeg har hatt det så vanvittig fantastisk her på øya, og kosa meg så mye sammen med Kristin, så det blir nesten litt trist at jeg drar videre på eventyr på egenhånd. Jeg har dog noen ess i ermet som er overraskelse selv for meg.

Torsdag til lørdag oppholder jeg meg i KotaKinabalu, som jeg også var i fjor. Ingenting spesielt jeg skal gjøre der bortsett fra litt shopping og soling. Bortsett fra litt japser i flytevest på stranda, som ikke kan svømme eller snakke lavt, og middag med noen engelskmenn er det ingenting spesielt å skrive hjem om.

Utenfor øya Sapi, i KK; nemo underholder fotografen!!

Ferden for min de er bestilt videre, men røpes ikke fordi da blir det jo ikke noe spennende!!! Hehe

1 kommentar:

Heidi sa...

Spennende, god tur videre!!