08 april 2008

Boca del Toro!!

Ja, det skulle litt av en reise til før jeg kom hit til Bocas. For det første glemte jeg passet mitt (jada, jeg er et surrehue!) så jeg måtte snu etter å ha kjørt buss i ca 20 minutter. Tilbake igjen til Boquete i en taxi som hadde overraskende plass til 7 stykker (dvs: en vanlig bil med to i forsetet og fire i baksetet) Og da koster selvfølgelig turen bare 50 cent. Beskrivelse av resten av reiseruta er som følger:
To timer melkerute til David, den nest største byen i Panama, og derifra buss videre. Minibussen med plass til i overkant av 20 stykker, fylles opp med det som kan krype og gå av folk, gjerne også en papirpose med kyllinger hist og her. For ikke å snakke om at vi stopper ca hvert tiende minutt og plukker om noen. Ikke noen vanlige holdeplasser her. Folk ser ut som de kommer rett ut fra jungelen... En tur som skulle ta ca. 4 timer tar i overkant av 6 timer. Så tar vi drosje til ei lita havn, der vi kjøper billett og bruker ca 40 minutter ut til Isla Colon.
Så, som dere sikkert skjønner var gårsdagen litt av en tur. Veldig mye fint å se, men litt slitsomt. Hørte jeg "flybillett" neste gang ??

Mandagen våkner jeg og er egentlig ikke uthvilt i det hele tatt. Plassen jeg bor på er vel det man kan kalle en fest døgnet rundt. Forsåvidt veldig stille i går natt, men det ligger mange barer etc rundtomkring, så det er sjelden stille for å si det sånn. AquaLounge har vel to rom, og det er vel plass til i overkant av 20 stykker her, det vil si at jeg og minst 10 andre sover i samme rom. Og så glemte jeg visst å si at det er rundt 35-40 grader varmt her, og like klamt vær (føles som man har dusjet, men glemt å tørke seg...) Men for all del. Jeg klager ikke. Fantastisk plass. To steg utafor soverrommet og det er bare å hoppe i havet. Bokstavelig talt. Det er hyggelige folk her også. Sent i går kveld hadde jeg blant annet undervisning om jøder og kosher mat. Interessant. hehe..

Etter pannekaker og toast til frokost (skikkelig helsekost!) kommer det en taxibåt og plukker opp en gjeng fra hostellet. Og jeg blir med. Starter på en fin båttur, der vi først snorkler litt, så spiser vi fersk sjømat, for så og dra til en flott strand der det angivelig er giftige røde frosker. Derav navnet Red Frog Beach. Så bærer det ut i båt igjen og litt snorkling til, og så tilbake til hostellet. Resturanten der jeg spiste Calamari.. mmm.. godt.
Red Frog beach!

Så her er del vel ikke så mye mer å si enn at jeg har det som plommen i egget. Litt solbrent men ellers i god helsetilstand. Nå venter hengekøya, ei god bok og noen glass med rødvin!!

Ingen kommentarer: