16 april 2008

Panama City igjen...

Kom tilbake til Panama City i går ettermiddag. Tok meg friheten til å fly, da vegene ikke er det beste. Infrastrukturen i Panama er relativt lite utbygd, og i hovedsak finnes det tre hovedveier. Derfor kan det fort ta 10-12 timer med buss til hovedstaden. Valget var derfor ikke så vanskelig, det ble fly. Ringte å bestilte dagen før, betalte med kredittkort, og trodde alt var greit. Og det var helt til jeg kom på flyplassen og skulle sjekke inn. Dama som jeg snakka med for å bestille trodde nok at jeg skulle til Bocas og ikke til Panama, så hun hadde likeså godt booket fly til Bocas. Flyet til Panama City var selvfølgelig fullt, og jeg måtte sitte på flyplassen for å se om noen ikke dukket opp. Heldigvis forbarmet en fyr seg over meg, og ga meg plass på et annet fly og flyselskap, og jeg kom til Panama City en halvtime før enn den opprinnelige planen. Fikk også refundert billetten, så når alt kom til alt, gikk det veldig bra. Nå skal de sies at sånne småfly ikke er for lettskremte og de som har flyskrekk. For det første så bråker propellfly helt hinsides mye, og turbulensen som vi hadde i nedstigningen til Panama City var mildt sagt kvalmende. Litt av en tur! Framme i Panama City bor jeg hos samme vert som i Boquete, Ryan. Han og forloveden har ei gigantisk leilighet i sentrum av byen. Skyskraperne rager høyt over meg, og byggevirksomheten er meget stor. Sitter akkurat nå på et gigantisk kjøpesenter som har alt man kan tenke seg av butikker.



Regner med at jeg blir værende noen dager i byen, før turen går videre til San Blas øyene, der jeg skal bo sammen med indianere. Det er et paradis med 365 øyer, hvorav de aller fleste er ubebodde. Det finnes ikke internett og jeg tror jeg er heldig om jeg finner en dusj... hehe... Oppdatering kommer (men det kan ta litt tid, for jeg vet når jeg reiser, eller hvor lenge jeg blir i Paradis!)

Ingen kommentarer: