02 april 2008

Fra shopping, til apekatter i Boquete

Lange oppholdet i hovedstaden ble det nå ikke, men jeg skal jo tilbake dit for å ta flyet hjem, så derfor gjorde jeg siste inspeksjon slik at jeg vet hva jeg har å komme tilbake til, hva shopping gjelder i alle fall! Jeg besøkte nemlig Albrook Mall i går, og det kan gi selv en med svart belte i shopping, bakoversveis. Jeg tuller ikke når jeg sier at jeg nesten gikk meg bort flere ganger. Gud bedre så stort. Strømmen storsenter blir bare peanøtter i forhold. Og her er det ikke bare selve senteret som er stort. Nesten så man skulle tro det var i amerika, for til og med utstillingsdukkene ser ut som om de har fått en real omgang med silikon. Bare sjekk ut bilde:




Tidlig (jada, alt er relativt, og nei jeg bruker ikke vekkeklokke) på tirsdag pakka jeg sekken og satte kurs for Boquete. 8 timer først på vanlig buss, med såkalt inkludert toalett (nesten bare et hull i gulvet som du ikke ville være i nærheten av om det skulle komme ei dump!) og så ytterliger 2 timer på Chickenbus (de kaller dem forresten for Røde djevler her nede, noe som forsåvidt er passende...hehe) Det er forøvrig mye spennende natur på tur hit. Mye som ser ut som uberørt jungel, og det drives det fortsatt med svi-jordbruk. Dvs brenne opp jungel/mark for å starte kornproduksjon ol.

Boquete er i dagslys, en meget sjarmerende og trivelig landsby. Det er rart det, at så fort man er ute av en storby, blir alt straks mye hyggeligere. Bor på et hostel som heter Nomba, og drives av en trivelig amerikaner, og hans forlovede Rosie (fra Panama). De har et variert tilbud med aktiviteter, noe bloggen min forhåpentligvis vil gjenspeile etterhvert.

Har en romkamerat, Craig, fra England, og han tok meg med på tur i dag. Til Paradise Gardens, som virkelig er et paradis. Skadede og mishandlede dyr og fugler kommer hit, og får et nytt hjem. Det er flere typer aper, mange fugler og papegøyer og andre smådyr. Stedet drives av frivillige og er avhengig av donasjoner, for å få råd til all maten. Boltra meg i over tre timer, med aper hengede rundt halsen og papegøyer som skrek"hola" hele tiden. For en fanstisk dag! Er noen annet enn en Zoologisk hage der man har 4 meter og et gjerde i mellom seg og dyrene. (ulempen er at man lett kan få litt ekskrementer av ymse slag på seg.. hehe.. men det må man bare regne med!)

Tror jeg blir en stund her i Boquete jeg...

Godt med litt hår ja!!

Ingen kommentarer: